بازرگانی میرزایی پخش شومینه برقی در مازندران

نکات مهم در انتخاب و خرید شومینه و نحوه نگهداری از آن

شومینه

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات مهم در انتخاب و خرید شومینه و نحوه نگهداری از آن
شومینه چیست؟

شومینه، سازه‌ یا محفظه‌ای از جنس سنگ، آجر و یا فلز می­باشد که از آتش درون آن محافظت می­کند. شومینه ها معمولا در داخل ساختمان و یا بیرون ساختمان و در حیاط منزل، مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از خانواده­ها، در فصول سرد سال، از گرمایش شومینه، برای ایجاد فضای مطبوع، در منزل خود استفاده می­نمایند و بعضی دیگر، از شومینه، صرفا به عنوان یک وسیله تزیینی در دکوراسیون منزل خود، بهره می­برند.

نکات مهم در هنگام خرید شومینه

هدف شما از خرید شومینه، هر چه که باشد، در هنگام خرید، می­بایست به دو نکته توجه نمایید: نوع شومینه انتخابی و تناسب آن با دکوراسیون منزل خود. قبل از هر گونه اقدام به خرید شومینه، می‌بایست از انواع شومینه­های موجود در بازار و ویژگی­های آنها اطلاع داشته باشید، تا بتوانید نوع مناسب و همچنین، سازگار با دکوراسیون منزل خود را انتخاب نمایید.

برای خرید و فروش شومینه مناسب و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه کلیک کنید.
شومینه­ های موجود در بازار از نظر نوع سوخت، با هم متفاوت هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

شومینه‌­ هیزمی( چوبی): این نوع شومینه‌، از قدیمی‌ترین نوع شومینه­ها در بازار هستند، ولی به دلیل معایبی که، در هنگام استفاده دارند، چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و بیشتر جنبه تزیینی دارند. اتلاف انرژی، مشکلات مربوط به تهیه چوب، به‌‌عنوان سوخت و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری زیاد، از جمله معایب آنها هستند.
شومینه‌گازی: از انواع شومینه­های مدرن و جایگزین بسیار مناسبی برای شومینه­های چوبی می­باشد. سوخت این نوع شومینه، از گاز شهری بوده و دارای ایمنی بالایی نیز هستند. این شومینه­ها، حرارت و گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند. و از آنجا که دارای تنوع زیاد در رنگ و طرح بوده، با انواع سلیقه­ها و دکوراسیون منازل، نیز سازگار می­باشند.
شومینه برقی: این نوع شومینه­ها‌، از برق، جهت تولید گرما استفاده می­کنند. ولی نسبت به شومینه­های گازی، حرارت کمتری، تولید می‌کنند و از این جهت، بیشتر، مناسب محیط‌های کوچک‌تر می‌باشند. از مزایای این نوع شومینه، می توان به ایمنی بالا، عدم آلایندگی و عدم اتلاف انرژی آن، اشاره نمود.
شومینه سنگی: سوخت این شومینه­ها معمولاً زغال یا چوب می باشد و از این نظر، معایب شومینه­های چوبی را نیز دارا هستند. ولی دارای مزایایی نیز هستند که از جمله آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

هزینه تعمیر و بازسازی پایین، به دلیل جنس مقاوم سنگ، و همچنین قابلیت سازگاری با انواع دکوراسیون، به علت تنوع بالا در انتخاب نوع سنگ و رنگ آن. این نوع شومینه، بیشتر مناسب افراد علاقمند به طبیعت می­باشد که تمایل دارند گوشه­ای از حس طبیعت را در منزل و در کنار خود، احساس نمایند.
شومینه‌ الکلی: سوخت این نوع شومینه، از الکل می باشد و چون الکل، هیچ دود و بوی نامطبوعی، تولید نمی­کند، لذا نیاز به دودکش، نیز ندارد. نصب، راه‌اندازی و نگهداری از این نوع شومینه، آسان می­باشد. شومینه­های الکلی، نسبت به شومینه­های برقی و یا گازی، حرارت و گرمای کمی تولید می‌کنند و به همین دلیل، بیشتر، مناسب محیط‌های کوچک می­باشند.
پس از انتخاب نوع شومینه مورد نیاز، می­بایست نحوه نصب و اجرای آن را متناسب با دکوراسیون منزل خود، نیز انتخاب نمایید.

شومینه‌ها از نظر ظاهر و نحوه نصب، به دو دسته کلی تقسیم می­شوند:

شومینه سنتی: جنس این نوع شومینه­ها عموما از سنگ و آجر و سوخت آنها معمولا ذغال یا چوب می­باشد. این نوع شومینه، علاوه بر اینکه می­بایست از قبل، فضایی برای آن در نظر گرفته شود، نصب و راه­اندازی آن، نیز هزینه بالایی دارد. بدین­جهت اغلب افراد، ترجیح می­دهند بجای آنها از شومینه­های جدید و مدرن، در منزل خود استفاده نمایند.
شومینه مدرن: این نوع شومینه، برخلاف شومینه­های سنتی، از فلزات و مصالح جدیدی مانند شیشه ساخته می­شوند. و بسیاری از خانواده­ها هنگام خرید شومینه، ترجیح می­دهند برای تزیین و تکمیل دکوراسیون منزل خود، از این نوع شومینه­ها استفاده نمایند. شومینه­های مدرن، انواع متفاوتی دارند که در زیر به چند مورد پرطرفدار از آن‌ها اشاره می‌شود:

شومینه معلق: این نوع شومینه ­ها در هر نقطه­ای از فضای خانه، آویزان می­شوند و جلوه­ای زیبا به فضای داخلی منزل می­بخشند.

شومینه ایستاده: نحوه اجرای این شومینه­ها، با توجه به سوختی که مورد استفاده قرار می­دهند، متفاوت است. و می­تواند بصورت متصل به دیوار و یا به شکل کاملا آزاد و در هر قسمت از فضای خانه، نصب گردد.
شومینه دیواری: اجرای این نوع شومینه، هم بر روی دیوار و هم داخل دیوار، امکان­پذیر است و از این جهت، انتخاب بسیار مناسبی برای انواع خانه­های بزرگ و کوچک می­باشد.
شومینه شیشه­ای: این نوع شومینه، توسط یک شیشه در اطراف آن محصور می گردد و زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل می‌بخشد.

در پایان این قسمت، به شما پیشنهاد می­شود که برای انتخاب شومینه مناسب، در ابتدا، هدف اصلی خود از خرید شومینه را مشخص نمایید. اگر هدف اصلی شما، استفاده از گرمایش شومینه می­باشد، بنابراین در درجه اول، باید به فاکتورهایی مانند نوع سوخت شومینه و ایمنی آن، توجه نمایید. ولی اگر قصد خرید شومینه برای تزیین فضای داخلی و دکوراسیون منزل خود را دارید، توجه به ظاهر و نحوه اجرای آن، دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر ویژگی­های شومینه می­­باشد.

توجه به نوع شومینه و تناسب آن با دکوراسیون خانه، از نکات مهم در هنگام خرید شومینه

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.